Przejdź do treści
Page Loader
Czcionka: A A A
Kontrast: A A A A X

Archiwum wydarzeń

Silent Love (Silent Love) + spotkanie - Millennium Docs Against Gravity

Początek:
Koniec:

Po śmierci mamy 35-letnia Agnieszka decyduje się wziąć pod opiekę swojego nastoletniego brata Miłosza. Zaczyna pełnić rolę zarówno mamy, jak i taty. Musi udowodnić przed sądem i urzędnikami, że nadaje się na prawnego opiekuna swojego brata.

Jest jednak coś, co przed nim ukrywa – swoją wieloletnią relację z Mają. Na naszych oczach buduje się nowa, niekonwencjonalna rodzina w konserwatywnym otoczeniu małej, polskiej wsi.

Krowa (Cow) - Millennium Docs Against Gravity

Początek:
Koniec:

Bohaterką filmu jest krowa Luma. Obserwujemy cykl jej życia i zanurzamy się w jej emocjach. Wybitna reżyserka Andrea Arnold („American Honey”) skupia się na czystej obserwacji.

Jedyne głosy, jakie docierają do naszych uszu, to komendy bezimiennych pracowników pewnej brytyjskiej farmy mlecznej, zagłuszane przez szczęk metalowych krat, zgrzyt maszyn i niskie, pełne trwogi muczenie krów.

Dziewczyny z kalendarza (Calendar Girls) - Millennium Docs Against Gravity

Początek:
Koniec:

Film o „dojrzewaniu do złotego wieku”. Oglądamy zespół taneczny seniorek z Florydy, które pragną udowodnić, że wiek to tylko liczba. Tańczące jednorożce mają zjawiskowy makijaż i kostiumy, świetną choreografię i zachwycają osobowością, entuzjazmem i miłością do życia.

Za sprawą szczerych rozmów film ukazuje wyzwania kobiet po sześćdziesiątce. Bohaterki szukają równowagi między tańcem, rodziną i domem. Odrzucają model starszej kobiety, której już nikt nie zauważa.

„Peregrinus” reż. Jerzy Zoń - Festiwal Scenografii i Kostiumów „Scena w Budowie”

Początek:
Koniec:

Inspirowany poezją T. S. Eliota wędrujący spektakl uliczny pokazuje dzień z życia współczesnego everymana. W efektownej wizualno-choreograficznej formie, z groteskowym przymrużeniem oka, dotkliwie obnaża pułapki współczesnego świata, w które masowo dajemy się łapać, bezrefleksyjnie tracąc linie papilarne naszych dusz. Czy zbiorowe opętanie Peregrinusów ma swój kres? Czy w tej podróży padamy ofiarami dybuków czy może sami się nimi stajemy?

6. Festiwal Scenografii i Kostiumów „Scena w Budowie” w CSK

Początek:
Koniec:

5 MAJA 2022 w Centrum Spotkania Kultur w Lublinie rozpocznie się VI edycja Festiwalu Scenografii i Kostiumów „Scena w Budowie”. CSK, które jest organizatorem tego wydarzenia, pokaże spektakle teatralne o szczególnych walorach scenograficznych i kostiumograficznych. Prezentacji form teatralnych towarzyszyć będą wystawy, pokazy filmowe i warsztaty.

Poznaliśmy się w wirtualnej rzeczywistości (We Met in Virtual Reality) - Millennium Docs Against Gravity

Początek:
Koniec:

Ten rewolucyjny film powstał w całości w wirtualnej rzeczywistości i dokumentuje emocje uczestników oraz zażyłość tworzonych w tym świecie związków, w nowym ruchu społecznym, wyrosłym z komunikacji online.

Reżyser przez dwa lata dokumentował podróż po VRChacie, który jest społeczną platformą wirtualnej rzeczywistości. W tym równoległym świecie każdy może być kim chce i występować pod postacią awatara. Wszyscy znajdą tu coś dla siebie: można się wygłupiać i uciekać od odpowiedzialności albo pozorować i przeżywać własną śmierć.

„Narcyz”. Wystawa prac studentów polskich uczelni artystycznych - Wernisaż

Początek:
Koniec:

Wystawa prac studenckich „Narcyz” to prezentacja najciekawszych prac studentów polskich Akademii Sztuk Pięknych z Gdańska, Krakowa, Wrocławia, Warszawy, Katowic i Łodzi oraz z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Co roku motywem przewodnim jest mitologia starożytna. Inspiracją edycji w 2022 roku jest mit o Narcyzie.

Tworzone eksponaty mogą przybrać formę kostiumów, elementów scenografii, makiet, instalacji multimedialnych lub innych form instalacji przestrzennych. Po raz drugi studenci polskich szkół artystycznych zaprezentują prace w przestrzeniach otwartych CSK.

W chowanego (Hide and Seek) - Millennium Docs Against Gravity

Początek:
Koniec:

Skomplikowane życie w Neapolu stało się tematem wielu filmów fabularnych i dokumentalnych za sprawą tragedii, przemocy oraz poczucia zagubienia mieszkańców. Ciężkie doświadczenia okazały się magnesem dla filmowców.

„W chowanego” różni się od większości dobrze nam znanych obrazów Neapolu od wewnątrz. Reżyserka próbuje odkryć skomplikowane i pełne sprzeczności życie, czyniąc swoim bohaterem 12-letniego Entonia. Poznajemy jego, rodzinę, kolegów, dzielnicę i dalekie od wyobrażeń marzenia.